Τι είναι οι διαφημίσεις Google Ads;
Τα Google Ads ή Google Adwords, όπως λέγονταν παλαιότερα, είναι στην ουσία οι διαφημίσεις της Google είτε αυτές εμφανίζονται στο Search network, είτε στο Display, Shopping network κτλ
Πώς λειτουργούν τα Google Ads;
Στην ουσία γίνεται μια δημοπρασία μεταξύ των διαφημιζόμενων και βάσει κάποιων παραγόντων, επιλέγονται οι διαφημιζόμενοι που θα εμφανιστούν στην 1η θέση, 2η, 3η κτλ.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα της διαφήμισης στο Google;
1. Φέρνει άμεσα αποτελέσματα, αφού ξεκινάει άμεσα και το στοχευμένο κοινό μπορεί αμέσως να προβεί σε αγορές. Σε αντίθεση με το seo που θα χρειαστεί μήνες για να φέρει αποτελέσματα.
2. Έχει μεγάλη απήχηση, αφού εμφανίζεται σε μεγάλο αριθμό χρηστών.
3. Έχει πολύ καλή στόχευση, αφού οι χρήστες ψάχνουν και ενδιαφέρονται για το διαφημιζόμενο προϊόν/υπηρεσία.
4. Έχει μετρήσιμα αποτελέσματα, αφού ξέρουμε ακριβώς πόσοι είδαν την διαφήμιση στο Google, πόσοι μπήκαν στο website και πόσοι ολοκλήρωσαν την επιθυμητή ενέργεια, όπως είναι μια εγγραφή ή αγορά.
5. Έχει μεγάλη ευελιξία, αφού μπορεί οποιαδήποτε στιγμή ο διαφημιζόμενος να ξεκινήσει ή να σταματήσει την διαφήμιση, όπως και να αυξομειώσει το budget.
6. Στοχεύει κυρίως σε πωλήσεις. Άλλα δίκτυα της google, όπως το display network, μπορεί να στοχεύουν περισσότερο σε reach, awareness και όχι τόσο σε πωλήσεις.
Google Search Ads
Διαφημίσεις Google Ads που εμφανίζονται στο Search Network, δηλαδή στο κλασικό Google που αναζητούμε ό,τι μας ενδιαφέρει. Το αποτέλεσμα της διαφήμισης, δηλαδή αυτό που βλέπει ο χρήστης είναι ένα text, που αποτελείεται από πολλά elements, όπως τίτλο, περιγραφή και διάφορα ad assets ή ad extensions, όπως ονομαζόντουσαν παλιότερα.
Το συγκεκριμένο placement της Google είναι το πιο αποδοτικό, καθώς σε αυτό ο χρήστης μπαίνει για να ψάξει, άρα ενδιαφέρεται ήδη για κάτι. Το ερώτημα μπορεί να είναι πληροφοριακό (informational intent) για παράδειγμα παιχνίδια για 3 μηνών, ή να κάνει έρευνα αγοράς γιατί έχει εμπορική πρόθεση (commercial intent) για παράδειγμα τα καλύτερα μασητικά, ή να είναι έτοιμος να αγοράσει (transactional intent) για παράδειγμα ασπρόμαυρες κάρτες για βρέφη, αφού ο χρήστης μετά την έρευνα έχει αποφασίσει τι θέλει να αγοράσει.
Google Display Ads
Διαφημίσεις που εμφανίζονται ως banners στο Display Network, δηλαδή σε τρίτα sites που συνεργάζονται με την Google. Για παράδειγμα, στα ειδησεογραφικά sites υπάρχουν διάφορα μεγέθη με google banners είτε στην κεντρική τους σελίδα είτε εντός των άρθρων, που όταν πατήσει ο αναγνώστης μεταφέρεται αυτόματα στο site του διαφημιζόμενου.
Αυτός ο τύπος διαφήμισης, χρησιμοποιείται συνήθως για awareness ή consideration, μιας και το view ή το traffic είναι ο κύριος στόχος και όχι η αγορά, για αυτό χρεώνεται συνήθως με CPM (cost per mile, δηλαδή 1000 impressions) κι όχι με CPC όπως στο Search network.
Google Discovery Ads
Διαφημίσεις που εμφανίζονται ως banners στο Discovery Network, δηλαδή το Google Discover, το Youtube και το Gmail, δηλαδή σε όλα τα owned Display Networks που ανήκουν στην ίδια την Google και όχι σε συνεργαζόμενα sites τρίτων.
To Google Discover εμφανίζεται μόνο σε mobile κι όχι σε desktop, κάτω από το search bar του google chrome. Στο network αυτό, η google εμφανίζει άρθρα και περιεχόμενο διαφορετικό σε κάθε χρήστη, σύμφωνα με τα ενδιαφέροντα και την δραστηριότητά του. Αντίστοιχα, προσωποποιημένες είναι και οι διαφημίσεις που εμφανίζονται σε κάθε χρήστη, γι’ αυτό και θεωρείται πολύ ποιοτικό display network και συνήθως με καλύτερα αποτελέσματα από ότι το κλασικό display network σε sites τρίτων.
Επίσης, οι διαφημίσεις αυτές εμφανίζονται στο Youtube, μόνο ως banners και όχι ως videos ή bumper ads εντός τους main video. Όσον αφορά το Gmail, εκεί η διαφήμιση εμφανίζεται στο inbox του χρήστη με μια μικρή εικόνα για να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα mails και μόλις την κλικάρει, μεταφέρεται είτε στο σώμα του email όπου εμφανίζεται το banner είτε απευθείας στο site του διαφημιζόμενου.
Google Video Ads
Τα Video ads είναι κυρίως τα Youtube ads, δηλαδή διαφημίσεις σε video format που εμφανίζονται σε άλλα videos, σε channels, στο home ή τα search results του Youtube. Τα video ads μπορούν να εμφανιστούν και σε video partners του google display network, αν το επιλέξουμε.
Οι διαφημίσεις αυτές έχουν διάφορα format. Τα in-stream video ads εμφανίζονται πριν, κατά τη διάρκεια ή μετά από άλλα native videos, είτε ως bumper ad, δηλαδή video με μέγιστη διάρκεια 6 sec που δεν μπορεί να γίνει skip, είτε ως skippable ad, δηλαδή video από 7 sec και πάνω που μπορεί να γίνει skip μετά από 5 sec. Τα in-feeds video ads, που έχουν διάρκεια από 7 sec και πάνω, εμφανίζονται ως μικρογραφία συνοδευόμενα από text και κλικάροντας ο χρήστης μπορεί να παρακολουθήσει ολόκληρο το youtube ad. Τέλος, τα shorts video ads είναι κάθετα videos που εμφανίζονται στα videos που δημιουργούν οι χρήστες στο Youtube Shorts και διαρκούν τουλάχιστον 6 sec με δυνατότητα skip.
Περισσότερα video ad formats δείτε εδώ.
Google Shopping Ads
Τα Google Shopping Ads είναι διαφημίσεις προϊόντων που εμφανίζονται στο google search ή/και στο products/shopping tab της google. Οι διαφημίσεις αυτές είναι ιδανικές για ecommerce sites, καθώς εμφανίζουν κατευθείαν την εικόνα του προϊόντος, τον τίτλο και την τιμή του, όταν ο χρήστης έχει αναζητήσει το συγκεκριμένο ή παρόμοιο προϊόν.
Για να τρέξουν τα shopping ads χρειάζεται να γίνει σύνδεση με το Google Merchants, στο οποίο προσθέτουμε dynamic feed με τα προϊόντα του ecommerce site και γίνεται συχνή ανανέωση για να είναι updated τα πορϊόντα και οι πληροφορίες τους στις διαφημίσεις.
Το κλειδί για την καλύτερη απόδοση των shopping ads είναι ο τρόπος που θα δομηθούν τα campaigns και τα ad groups με τα product groups. Η δομή διαφέρει ανάλογα τον κλάδο, το e-shop, το είδος των προϊόντων που διαθέτει και το budget. Γι’αυτό μια ομάδα με εμπειρία μπορεί να κάνει την διαφορά καθώς θα γλιτώσει χρόνο και budget στο ecommerce site.
Google Performance Max Ads
Τα Performance Max ads ή PMax, όπως τα ονομάζουμε για συντομία, είναι διαφημίσεις σε όλα τα formats που εμφανίζονται σε όλα τα Google Networks. Δηλαδή εμφανίζει text, display, discovery, video ή shopping ads στα networks της Google ή/και σε συνεργαζόμενα sites τρίτων.
Τα Google Ads campaigns αυτής της μορφής είναι η τελευταία προσθήκη της Google, που χάρη στο AI που χρησιμοποιεί φαίνεται να φέρνει πολύ καλά αποτελέσματα σε πολλές επιχειρήσεις. Θεωρητικά, δείχνει σε κάθε user τον κατάλληλο τύπο διαφήμισης στο κατάλληλο μέσο την κατάλληλη στιγμή. Ωστόσο, το αρνητικό σε αυτό τον τύπο διαφήμισης είναι ότι δεν υπάρχει μεγάλος έλεγχος από τους διαφημιστές, για αυτό και ένα digital marketing agency πρέπει να χρησιμοποιεί την PMax ως συμπληρωματική και όχι ως βασική καμπάνια.
Τελευταία, η Google έχει αρχίσει να δίνει κάποια insights για τις Performance Max campaigns, οπότε όσο μεγαλύτερο έλεγχο αποκτούμε, τόσο περισσότερο θα μπορούμε να βελτιστοποιούμε και αυξάνουμε την απόδοση της διαφήμισης.