Η δημιουργία μιας διαφήμισης Google Ads έχει κάποια βασικά βήματα, που αναφέρονται παρακάτω και μπορεί να αποκτήσει κάποιος μια γενική εικόνα.

1. Δημιουργία καμπάνιας

Σε campaign level καθορίζουμε τα settings, όπως είναι το daily budget, το bidding strategy και την τοποθεσία στόχευσης.

2. Keyword research

Τι είναι Keyword research; Είναι η έρευνα που κάνουμε για να βρούμε σχετικές λέξεις με το αντικείμενο που θέλουμε να διαφημίσουμε, είτε αυτό είναι μια επιχείρηση, δηλαδή η γενική κατηγορία που ανήκει είτε μια κατηγορία ή ένα προϊόν ενός eshop. Εργαλεία όπως το Google search console, Google keyword tool, Ahrefs είναι keyword research tool και μας βοηθούν να βρούμε λέξεις-κλειδιά που αναζητούν οι χρήστες.

3. Ανάλυση ανταγωνισμού για εύρεση επιπλέον keywords

Αναζητούμε στα οργανικά αποτελέσματα της google τους top ανταγωνιστές και εντοπίζουμε τις λέξεις-κλειδιά που στοχεύουν ώστε να τις συμπεριλάβουμε στην στρατηγική μας. Εκτός από τα meta tags, τo ahrefs και το semrush θα μας βοηθήσουν να βρούμε επιπλέον keywords καθώς και σε ποια από αυτά διαφημίζονται ή όχι οι ανταγωνιστές.

4. Επιλογή targeted keywords

Αφού έχουμε δημιουργήσει ένα pool λέξεων με τους παραπάνω τρόπους, αποφασίζουμε ποιες από αυτές θα στοχεύσουμε ή όχι.

5. Προσθήκη keywords με τον κατάλληλο τύπο αντιστοίχισης

Κατά την προσθήκη των keywords στον λογαριασμό Google Ad, καλούμαστε να επιλέξουμε ποιον τύπο αντιστοίχισης θα εφαρμόσουμε. Δείτε εδώ αναλυτικά τι είναι οι τύποι αντιστοίχισης και ποιοι είναι. Εμείς από τους τύπους αυτύς, αποφεύγουμε τον broad match καθώς είναι πολύ γενικός και η στόχευσή μας θα είναι πολύ ανοιχτή με αποτέλεσμα να χρεωνόμαστε για clicks που δεν θα είναι ποιοτικά και δεν θα φέρουν αποτέλεσμα. Επιλέγουμε ανάμεσα σε phrase match και exact match, ανάλογα την περίπτωση και την στρατηγική που έχουμε ορίσει.

6. Προσθήκη negative keywords

Εκτός από τις λέξεις που θα στοχεύσουμε, στην πιο πάνω έρευνα έχουμε βρει λέξεις-κλειδιά που δεν θέλουμε να εμφανιστούμε και να χρεωθούμε για αυτές. Για παράδειγμα, αν πουλάμε παιχνίδια, στη λέξη `παιχνίδια δωρεάν` θα επιλέξουμε να μην εμφανιστεί η διαφήμισή μας.

7. Εύρεση καταλληλότερου landing page για τα targeted keywords

Η σελίδα στην οποία στέλνουμε την διαφήμιση της Google είναι πολύ σημαντική, καθώς όσο πιο καλά στοχευμένη είναι και περιέχει αυτό που αναζητεί ο χρήστης, τόσο θα τον βοηθήσει να κάνει convert ή την ενέργεια που θέλουμε. Επιλέγουμε είτε κάποια σταθερή σελίδα είτε κάποια σελίδα κατηγορίας, φίλτρου ή ακόμα και προϊόντος, ανάλογα τι “απαντάει” καλύτερα στην αναζήτηση.

8. Δημιουργία text ads

Τα text ads είναι οι διαφημίσεις κειμένου που εμφανίζονται στην αναζήτηση της Google και είναι αυτά που θα “κερδίσουν” ή όχι τον χρήστη, ώστε να κάνει κλικ και να μπει στο site. Δημιουργούμε optimized text ads που περιλαμβάνουν το βασικό keyword στον τίτλο και ελκυστικές περιγραφές, ώστε όχι μόνο να κερδίσουμε το κλικ του χρήστη αλλά και μικρότερη χρέωση από την google, αφού επιτυγχάνουμε καλύτερο quality score, το οποίο συντελεί στο cpc. Για το λόγο αυτό δημιουργούμε διάφορες παραλλαγές τόσο σε τίτλους όσο και σε περιγραφές.

9. Προσθήκη ad assets

Τα assets βοηθούν την διαφήμιση να καταλαμβάνει περισσότερο χώρο, να τραβάει την προσοχή του χρήστη και να δίνει extra πληροφορία που δεν περιέχεται στο βασικό κείμενο της διαφήμισης. Άρα βελτιώνει το CTR, αφού οι χρήστες την επιλέγουν περισσότερο και κατ’ επέκταση βελτιώνεται το quality score και μειώνεται το cpc. Προσθέτουμε όσο το δυνατόν περισσότερα assets γίνεται για τους παραπάνω λόγους. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι η google θα τα εμφανίσει όλα κάθε φορά, εκείνη καθορίζει βάσει της θέσης, του ανταγωνισμού κι άλλων παραγόντων, αν θα δείξει κάποιο/α assets ή όχι.

 

Η δημιουργία μιας καμπάνιας στo Google Search δεν είναι δύσκολο, μαθαίνεται μέσα σε λίγους μήνες. Την διαφορά κάνει η στρατηγική που θα επιλέξει κάποιος, πώς θα δομήσει την καμπάνια και ποια ad groups θα περιέχει και διάφορα άλλα τεχνικά θέματα. Γι΄αυτό μια επιχείρηση χρειάζεται ένα έμπειρο digital agency που θα γνωρίζει τι στρατηγική θα κολουθήσει χωρίς να χαθεί πολύτιμος χρόνο και budget.