Τι είναι το Social Media Content;
Το Social Media Content είναι το περιεχόμενο που δημιουργείται για να δημοσιευτεί στα social media, όπως το facebook, instagram, tiktok, linkedin κ.ά.
Ποιος είναι ο στόχος του Social Media Content;
Ο σκοπός της δημιουργίας Social Media Content από μια επιχείρηση είναι να ενημερώσει, να αλληλεπιδράσει και να κρατήσει ενεργό το κοινό που έχει αποκτήσει. Δευτερεύον στόχος είναι να πουλήσει ή προωθήσει προϊόντα και υπηρεσίες, ενώ ο πρωτεύον είναι να υπάρχει engagement από τους followers ώστε να φτιαχτεί μια ισχυρή κοινότητα γύρω από το brand.
Τι είναι η διαχείριση Social Media;
Η διαχείριση Social Media Content ή Social Media Management είναι το περιεχόμενο που δημιουργείται για λογαριασμό επιχειρήσεων και η διαχείρισή του στα social media pages τους.
Ποια η διαφορά Social Media Management και Social Media Marketing;
To Social media management περιλαμβάνει αποκλειστικά την διαχείριση των social media μιας επιχείρησης, ενώ το Social Media Marketing είναι η διαχείριση των social media σε συναδυασμό με την δημιουργία Social Media Ads. Δηλαδή την συνολική προώθηση της σελίδας μιας επιχείρησης στα social media, όχι μόνο στο υπάρχον κοινό της αλλά και σε νέους ενδιαφέρομενους.
Social Media Objectives
Ξεκινάμε με το πιο σημαντικό βήμα του Social Media Strategy που είναι ο καθορισμός των στόχων που θέλει να πετύχει η επιχείρηση μέσω των social media, ώστε βάσει αυτού να ορίσουμε τη στρατηγική που πρέπει να ακολουθήσουμε για την επίτευξή του. Τα social media objectives μπορεί να περιλαμβάνουν:
- Αύξηση brand awareness (αναγνωριστιμότητα)
- Αύξηση website traffic (επισκεψιμότητα)
- Αύξηση του engagement (αλληλεπίδραση)
- Αύξηση leads ή sales (πελατεία)
- Δημιουργία loyal community (κοινότητα)
Όταν ο στόχος οριστεί, τότε ξεκινάει το audience research, δηλαδή ποιο ακριβώς είναι το κοινό που ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο είδος της επιχείρησης και το competitive analysis, δηλαδή να ερευνήσουμε τι κάνει και πώς κινείται ο ανταγωνισμός. Αφού υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα της αγοράς, τότε μπορούμε να αποφασίσουμε την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε.
Social Media Strategy
Αφού έχουν οριστεί οι στόχοι της επιχείρησης, τότε μπορούμε να αποφασίσουμε τη στρατηγική που θα ακολουθήσουμε και τους βασικούς πυλώνες επικοινωνίας που θα περιέχουν τα social media posts, δηλαδή τις θεματικές κατηγορίες. Με βάση το είδος και τις ανάγκες της επιχείρησης μπορούμε να επιλέξουμε ανάμεσα σε informational themes, promotional themes, reviews ή client testimonials, FAQs, Behind-the-Scenes, memes και πολλές άλλες θεματικές.
Αφού συμφωνήσουμε τις βασικές κατηγορίες γύρω απο τις οποίες θα κινηθεί το social media content, τότε θα πρέπει να βρούμε το κατάλληλο content mix, δηλαδή τη σωστή αναλογία posts από κάθε pillar. Επίσης, προτείνεται να χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν περισσότερα social media formats γίνεται ανάμεσα σε video, static image, carousel, link post, text to post, stories/reels και live videos, το οποίο εξαρτάται από την δυνατότητα της επιχείρησης για παραγωνή περιεχομένου.
Η συχνότητα των δημοσιεύσεων και το brand voice είναι επίσης σημαντικά να διερευνηθούν σε αυτό το σημείο.
Social Media Content Creation
Αφού έχουν οριστεί τα Content Pillars, τότε ξεκινάει το πιο δημιουργικό κομμάτι αυτής της διαδικασίας, το brainstorming, το design creation και το copywriting. Είναι η στιγμή που πρέπει να δημιουργηθούν οι ιδέες για το περιεχόμενο και το format του κάθε post βάσει της θεματικής ενότητας.
Το visual είναι το πιο σημαντικό στοιχείο ενός post και γι’ αυτό πρέπει να τραβάει γρήγορα την προσοχή. Έπειτα ακολουθεί η επιλογή του format που θα αποτυπώσει καλύτερα το κάθε content, για παράδειγμα carousel για infographics, static image για memes κτλ. Τέλος, σειρά έχει η δημιουργία του κατάλληλου text που θα συνοδεύσει το visual σε συνδυασμό με τα κατάλληλα hashtags.
Social Media Calendar
Στο Social Media Calendar θα αποτυπωθούν όλα όσα προέκυψαν από το Social Media Strategy. Δηλαδή σε αυτό το σημείο, καλείται ο social media manager να βάλει σε ένα calendar το content που θα δημοσιευτεί για κάθε pillar, με ποιο format και τα βασικά elements (visual και text) ανά ημέρα.
Άρα ένα social media calendar περιλαμβάνει τα εξής:
- Platforms (Facebook, Instagram, κτλ)
- Ημέρα δημοσίευσης
- Content pillars
- Content format
- Post Text με τα κατάλληλα hashtags
- Visual
Το brand καλείται να κάνει review το social media calendar και να εγκρίνει, να απορρίψει ή να κάνει αλλαγές όπου χρειάζεται. Αφού οριστοκοποιηθεί το calendar είναι σειρά του scheduling, δηλαδή του προγραμματισμού για την δημοσίευση των posts.
Social Media Community Management
H διαχείριση των Social Media περιλαμβάνει συνήθως και την διαχείρηση του community, δηλαδή του κοινού. Πρακτικά σημαίνει ότι αλληλεπιδράμε με τους χρήστες και απαντάμε σε τυχόν σχόλια ή ερωτήσεις που δημιουργούνται στο social media content που δημοσιεύσαμε.
Υπάρχουν κάποιες εξαιρέσεις σε ορισμένα είδη επιχειρήσεων, πχ ιατρικού ενδιαφέροντος ή τεχνικού θέματος, που αυτό το κομμάτι του Social Media Management παραμένει στην επιχείρηση ή το διαχειριζόμαστε κατόπιν συνεννόησης. Συμβουλευόμαστε πάντα τους υπεύθυνους για να μην υπάρξει ποτέ λανθασμένη πληροφόρηση, καθώς γνωρίζουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό για την εικόνα ενός brand.
Social Media Reports
Κάθε μήνα δημιουργείται ένα social media report που περιλαμβάνει την απόδοση που είχε κάθε post, audience insights, συμπεράσματα και next steps.
- Η μέτρηση απόδοσης περιλαμβάνει τα στατιστικά κάθε post και δείκτες awareness ή engagement, όπως είναι το reach, impressions, views, interactions κτλ.
- Στο κομμάτι του audience insights υπάρχουν πληροφορίες για το κοινό, όπως δημογραφικά στοιχεία και τοποθεσία.
- Στα συμπεράσματα αναλύονται τα αποτελέσματα και η απόδοση του μηνιαίου social media content.
- Next steps για την στρατηγική που θα ακολουθήσουμε τον επόμενο μήνα ή κινήσεις που θα γίνουν για να πετύχουμε ακόμα μεγαλύτερη απόδοση.