Οι διαφημίσεις Google ads είναι από τις πιο αποδοτικές digital marketing ενέργειες που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να αυξήσει το traffic της και να επισκέπτονται όλο και περισσότεροι ενδιαφερόμενοι το website της.
Πώς όμως μπορούμε να μετρήσουμε την απόδοση? Χρειάζεται να παρακολουθήσουμε κάποια βασικά metrics στα google ads που θα μας βοηθήσουν να κρίνουμε αν η διαφήμισή μας είναι αποδοτική ή όχι.
Τα metrics που αξιολογούμε διαφέρουν ανάλογα με τον στόχο που έχει τεθεί και αναλόγως την στρατηγική που ακολουθούμε, δίνουμε μεγαλύτερη βαρύτητα στα αντίστοιχα metrics. Δηλαδή, άλλα είναι τα google ads awareness metrics που θα αποκτήσουν πρωτεύουσα σημασία όταν θέλουμε να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand μας και άλλα στην περίπτωση του traffic που θα αναλύσουμε παρακάτω.
Ένα digital agency γνωρίζει ποια είναι τα σημαντικά google ads metrics που θα κρίνουν πόσο αποτελεσματικές είναι οι καμπάνιες, αλλά θα πρέπει κι εμείς να γνωρίζουμε τα βασικά metrics, ώστε να είμαστε σε θέση να αξιολογήσουμε αν τα χρήματα που επενδύουμε στα Google ads αποδίδουν ή όχι.
Αν ένας επιχειρηματίας ρώταγε ποια είναι τα 5 βασικά metrics που πρέπει να ξέρω όταν τρέχω traffic campaigns, θα ήταν σίγουρα τα παρακάτω.
- Clicks
Ως κλικ μετράμε κάθε ¨πάτημα¨ που έκανε στην διαφήμιση μας, ένας χρήστης στο search της Google, όταν του εμφανίστηκε η διαφήμιση που έχουμε δημιουργήσει μέσω της πλατφόρμας της Google.
Προσοχή, ως click καταγράφεται, όταν όντως ο χρήστης πατήσει την διαφήμιση και μεταφερθεί στο e-shop ή το website μας και όχι όταν απλά εμφανιστεί στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης, αυτό μετριέται ως impression (εμφάνιση).
- Cost per Click (CPC)
Το CPC είναι το metric που δείχνει πόσο κοστίζει κάθε κλικ που κάνει ένας χρήστης στην διαφήμισή μας.
Με απλά λόγια, το CPC είναι πόσο μας χρεώνει η Google για τον κάθε επισκέπτη που φέρνει στο e-shop / website μας.
- Click-Through Rate (CTR)
Αυτός ο δείκτης εξηγεί το ποσοστό των ατόμων που κλίκαραν στη διαφήμιση δια αυτών που εμφανίστηκε η διαφήμιση. Αυτό το metrics μας βοηθάει να καταλάβουμε αν το κοινό στο οποίο έχουμε στοχεύσει ενδιαφέρεται για το προϊόν ή την υπηρεσία μας.
Για την βελτίωση του CTR θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε στοχευμένα keywords και ελκυστικά λεκτικά στις διαφημίσεις, ώστε να θέλει ο χρήστης να πατήσει την διαφήμιση μας και να μπει στο website.
- Search Impression Share
Το Search Impression Share, δείχνει το ποσοστό εμφάνισης της διαφήμισής μας στο Google Search έναντι των ανταγωνιστών. Η συνάρτηση από την οποία προκύπτει το συγκεκριμένο metric είναι η εξής:
Impression share = impressions / total eligible impressions
Δηλαδή οι εμφανίσεις που λαμβάνει η διαφήμισή μας διά τον συνολικό αριθμό εμφανίσεων που θα μπορούσε να λάβει στο Google search.
Το Search Impression Share είναι αρκετά σημαντικό metric, μιας και μας βοηθάει να καταλάβουμε ποιό είναι το μερίδιο εμφάνισής μας έναντι των ανταγωνιστικών sites που στοχεύουν στα ίδια keywords με εμάς.
Το metric αυτό σπάει σε 2 επιμέρους metrics που μας δείχνουν αν θα πρέπει να αυξήσουμε την προσφορά μας (bid) ή τον προϋπολογισμό μας (budget), ώστε να αυξήσουμε το ποσοστό των ανθρώπων που βλέπει τις διαφημίσεις μας και να μειώσουμε τον ανταγωνισμό.
- Click Share
Το Click Share metric θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι αντίστοιχο με το Search Impression Share, μόνο που εδώ δεν μιλάμε για εμφανίσεις (impressions) αλλά για clicks.
Αυτό το metric μας βοηθάει να καταλάβουμε, το μερίδιο επισκεψιμότητας του site μας σε σχέση με του ανταγωνισμού και αν χάνουμε clicks λόγω χαμηλού budget ή bid.
Φυσικά υπάρχουν κι άλλα metrics που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε, όμως σκοπός είναι να δώσουμε βαση στα απολύτως απαραίτητα metrics των Google ads για traffic campaigns.
Τα metrics αυτά πέρα από την απόδοση της διαφήμισης, μας δείχνουν και τι πρέπει να αλλάξουμε για να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα ακόμα περισσότερο.
Εν κατακλείδι, η παρακολούθηση των metrics είναι ο χάρτης που θα μας οδηγήσει προς την σωστή κατεύθυνση για την δημιουργία μια επιτυχημένης και αποδοτικής Google ads καμπάνιας.