Τι είναι οι διαφημίσεις Google display;

Τα Google display ads είναι banners που εμφανίζονται σε sites τρίτων, συνήθως publisher, όπως είναι τα ειδησεογραφικά, αθλητικά, ψυχαγωγικά, χρηματοοικονομικά websites, αλλά και στο δίκτυο του Gmail και Youtube.

Πώς εμφανίζονται οι διαφημίσεις στο Google display network;

    • Responsive display ad
    • Custom banner
    • Dynamic banner with products
    • Gmail banner

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Google display ads;

  1. Έχουν χαμηλότερη χρέωση cpc/cpm από τα google search ads.
  2. Έχουν οπτική απεικόνιση, άρα ένα δυνατό design μπορεί να τραβήξει τα βλέμματα και να κερδίσει το ενδιαφέρον.
  3. Εμφανίζονται σε μεγάλο πλήθος ατόμων, άρα έχει μεγάλο visibility.
  4. Στοχεύουν το κοινό βάσει δημογραφικών στοιχείων, ενδιαφερόντων ή συγκεκριμένων sites που επισκέπτεται.
  5. Επαναπροσεγγίζουν άτομα που είχαν μπει στο sites σας και αποχώρησαν χωρίς να ολοκληρώσουν την επιθυμητή ενέργεια-στόχο, στην περίπτωση του Remarketing.
  6. Προσεγγίζουν κοινό που μπορεί να μην έψαχνε ή γνώριζε το προϊόν/υπηρεσία.
  7. Κάνουν γνωστό ένα νέο προϊόν ή υπηρεσία στο ενδιαφερόμενο κοινό.

Ποια είναι τα μειονεκτήματα των Google display ads;

  1. Η απόδοση δεν μπορεί να είναι ίδια με τα search ads λόγω του intent του χρήστη, καθώς στο search network ο χρήστης ψάχνει για κάτι, άρα το ενδιαφέρον του είναι πιο έντονο.
  2. Για τον ίδιο λόγο ο χρήστης στο search ad θα πραγματοποιήσει πιο άμεσα μια αγορά, ενώ στο display network το χρονικό διάστημα που θα κάνει click στην διαφήμιση μέχρι την τελική αγορά μπορεί να είναι μεγαλύτερο.

Πότε επιλέγουμε διαφημίσεις google ads στο display network;

Είναι το καταλληλότερο μέσο για να:

  • Προσεγγίσουμε νέο κοινό, όπως για παράδειγμα το Treat the Mama, που θέλει να προσεγγίσει νέες μαμάδες.
  • Αυξήσουμε το brand awareness, είτε πρόκειται για επιχείρηση όπως κάνουμε εμείς για το digital marketing agency μας είτε πρόκειται για προσωπικό brand, όπως κάνει για το επαγγελματικό της προφίλ, η Life Coach Ειρήνη Σαβαλάν.
  • Διαφημίσουμε ένα νέο προϊόν, υπηρεσία ή site, όπως για παράδειγμα το Baby Playtime, που προτείνει ποια παιχνίδια είναι κατάλληλα για την ανάπτυξη του παιδιού ανά ηλικία και θέλει να αυξήσει το visibility και τους αναγνώστες του.

Ποια είναι η στόχευση στα Google display ads;

Στοχεύουμε είτε κοινό είτε content.
Όσον αφορά την στόχευση κοινού γίνεται βάσει των παρακάτω:

  • Δημογραφικά στοιχεία. Επιλέγουμε ηλικία, φύλο και γονική κατάσταση.
  • Ενδιαφέροντα. Μέσα από μια μεγάλη λίστα που παρέχει η google με ενδιαφέροντα επιλέγουμε για παράδειγμα αθλητικά, ταξίδια, ειδήσεις κ.ά.
  • Αγοραστική συμπεριφορά. Αυτή η στόχευση είναι παρόμοια με την παραπάνω αλλά εδώ δεν μένουμε μόνο στο ενδιαφέρον αλλά και την συμπεριφορά, δηλαδή αν ψάχνουν κάτι ενεργά ή σχεδιάζουν να πραγματοποιήσουν μια αγορά στο άμεσο μέλλον.
  • Custom audiences. Προσθέτουμε keywords που περιγράφουν τα ενδιαφέροντα του κοινού μας (πχ ψώνια) ή keywords που έχει ψάξει το κοινό (πχ παπούτσια) ή/και συγκεκριμένα sites (πχ asos) ή παρόμοια με αυτά που έχει επισκεφθεί το κοινό που θέλουμε να στοχεύσουμε.
  • Data segments. Στη στόχευση αυτή χρησιμοποιούμε τα δικά μας data, όπως το κοινό που έχει επισκεφθεί το site μας ή μια συγκεκριμένη σελίδα του site μας ή έχει ολοκληρώσει μια ενέργεια, όπως μια αγορά ή εγγραφή. Επίσης, μπορούμε να στοχεύσουμε τους αpp users μας ή να προσθέσουμε λίστα πελατών μας που θέλουμε να ξαναπροσεγγίσουμε.

Όσον αφορά την στόχευση content γίνεται βάσει των παρακάτω:

  • Θεματολογία των sites. Μέσα από μια μεγάλη λίστα που παρέχει η google με θέματα επιλέγουμε αυτό που μας ενδιαφέρει, για παράδειγμα αθλητικά, ταξιδιωτικά, ειδησεογραφικά ή άλλα sites.
  • Site keywords. Προσθέτουμε keywords σχετικά με την επιχείρηση ή το κοινό και η google βρίσκει ποια sites περιέχουν αυτά τα keywords για να εμφανίσει το banner μας.
  • Συγκεκριμένα sites. Ορίζουμε εμείς σε ποια ακριβώς sites θέλουμε να εμφανιστεί το banner προσθέτοντας τα domain τους.

Τα τελευταία χρόνια έχει επικρατήσει να στοχεύουμε κυρίως κοινό και όχι content. Για παράδειγμα, ένα digital agency θέλει να προσεγγίσει επιχειρηματίες, οπότε θα χρησιμοποιήσει την στόχευση κοινού, καθώς δεν χρειάζεται να περιμένει πότε ο επιχειρηματίας θα μπει σε κάποιο content site με  business news.