Τι είναι η διαφήμιση στα Social Media;
Τα social media ads είναι οι διαφημίσεις στα social media όπως στο facebook, instagram, tik tok, linkedin κ.ά. Επίσης, η υπηρεσία λέγεται paid social, social media advertising, κ.ά.
Τι είναι Social Media Marketing;
Με τον όρο Social Media Marketing εννοούμε την ολοκληρωμένη διαχείρηση των social media, δηλαδή τα social media ads και το social media content.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα των Social Media Ads;
Το κυριότερο πλεονέκτημα των social media ads και ειδικά των Facebook / Instagram ads και TikTok ads, είναι ο μεγάλος όγκος κοινού στον οποίο μπορούν να προβληθούν. Τα κανάλια αυτά έχουν πολύ καλή και αρκετά λεπτομερή στόχευση, που βοηθάει τα brands να βρουν τους κατάλληλους ενδιαφερόμενους και να προβάλλουν το μήνυμά τους.
Meta Ads (Διαφήμιση στο Facebook / Instagram)
Τα Meta ads είναι οι διαφημίσεις στο Facebook ή/και το Instagram, γνωστά και ως χορηγούμενη διαφήμιση. Τα Facebook & Instagram ads είναι πολύ δημοφιλή και σε συγκεκριμένους τύπους επιχειρήσεων πολύ αποδοτικά! Αποτελούν βασικό κανάλι του media plan, μιας και στοχεύει social users σε κάθε stage του funnel, είτε είναι στο awareness και consideration είτε στο conversion stage, αφού βοηθάει σημαντικά όχι μόνο στο branding αλλά και στις πωλήσεις ή leads.
Τα παρακάτω αποτελούν το τρίπτυχο επιτυχίας μιας διαφήμισης στο Facebook και το Instagram:
- Το Objective, δηλαδή ποιο είναι το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για παράδειγμα, το awareness, το traffic, το engagement, τα sales ή τα leads. Για τα sales και leads objectives είναι απαραίτητη η προσθήκη meta pixel για να μπορεί να οριστεί το specific conversion goal και να έχει καλύτερη απόδοση.
- Το Target Audience, δηλαδή το κοινό στο οποίο απευθύνεται η διαφήμιση Facebook / Instagram. Σε αυτό το σημείο ορίζεται η χώρα, η γλώσσα, οι ηλικίες, τα φύλα και τα ενδιαφέροντα που θα στοχεύουν τα meta ads.
- Το Visual / Design, δηλαδή το εικαστικό. Είτε είναι σε μορφή static banner, carousel είτε video, παίζει καθοριστικό ρόλο καθώς αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα μιας διαφήμισης, που θα δουν οι χρήστες και θα τους ωθήσει να κάνουν την επιθυμητή ενέργεια.
Tik Tok Ads
Τα TikTok ads είναι οι διαφημίσεις στο TikTok, που είναι το πιο φρέσκο και μοντέρνο μέσο διαφήμισης. Οι διαφημίσεις στο TikTok δημιουργούνται με πανομοιότυπο τρόπο όπως οι διαφημίσεις στο Facebook και Instagram, όσον αφορά τα advertising objectives, targeting και bidding. Η κυριότερη διαφορά είναι στο περιεχόμενο που είναι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα social media, καθώς χρησιμοποιεί κατά 90% το video fotmat και το περιεχόμενό του είναι πιο αυθόρμητο και προσωποποιημένο. Αρχικά, τα brands χρησιμοποιούσαν τα TikTok ads για awareness campaigns, καθώς είχαν μεγάλη προβολή και δεν υπήρχαν πολλοί διαφημιζόμενοι. Πλέον, πολλές επιχειρήσεις διαφημίζονται μέσω TikTok και μάλιστα με στόχο την αύξηση πωλήσεων, αφού απέδειξε πως μπορεί να στοχεύσει και σε low funnel αποτελέσματα.
LinkedIn Ads
Τα LinkedIn ads είναι οι διαφημίσεις στο LinkedIn και είναι κυρίως για B2B επιχειρήσεις, δηλαδή επιχειρήσεις που απευθύνονται σε άλλες επιχειρήσεις και όχι σε καταναλωτές. Τα LinkedIn ads αποτελούν την πιο ακριβή διαφημιστική λύση και αυτό γιατί είναι το μόνο μέσο που μπορεί να στοχεύσει τόσο καλά B2B επιχειρήσεις. Συνήθως είναι στην αγγλική γλώσσα και με ένα ύφος πιο corporate.
Οι διαφημίσεις στο LinkedIn δημιουργούνται με παρόμοιο τρόπο όπως οι διαφημίσεις στο Facebook και Instagram, μόνο που το audience targeting εδώ είναι πολύ διαφορετικό. Στα LinkedIn ads μπορούμε να στοχεύσουμε τα εξής:
- Companies, δηλαδή συγκεκριμένες επωνυμίες, industries, size, κ.ά.
- Job experience, δηλαδή seniority, χρόνια προϋπηρεσίας, κ.ά.
- Education, δηλαδή είδος σπουδών, σχολές, κ.ά.
- Interests, δηλαδή κατηγορίες ενδιαφέροντος, μέλος συγκεκριμένου group, κ.ά.
- Demographics, δηλαδή ηλικία και φύλο